På Skogsbykliniken möts ni av kompetent och engagerad personal som ger både kunden och djuret det lilla extra. Vår veterinär har lång erfarenhet inom många olika veterinärmedicinska områden och båda sköterskorna har arbetat länge inom djursjukvård.

Vi erbjuder både utredningar och diagnostisering vid olika sjukdomstillstånd samt självfallet profylaktisk vård såsom kastrationer, vaccinationer, tandvård o. dyl.

Ortopedi/kirurgi

Tyngdpunkten på verksamheten ligger på kirurgi.

Vi utför allt från enklare ingrepp till mer avancerad mjukdelskirurgi ( inklusive vissa intraokulära operationer ) och ortopedi. Prisvärda operationer med fokus på djurets bästa!

Stationärvård

För de djur som är svårt sjuka eller skadade så har vi möjlighet att ta hand om ditt djur över natten. Då stannar dem i en trygg miljö tills de är starka nog att åka hem igen.

Vi har dock ingen isoleringsavdelning vilket gör att vi ej har möjlighet att ta emot smittsamma åkommor.

• Mag & tarminfektioner hos hund
  • Luftvägsinfektioner hos katt och hund (tex snuva hos katt.)

Röntgen

Röntgen använder vi flitigt vid olika sjukdomsfall & skador.  Vi använder oss av analog röntgen vilket innebär att vi ej längre kan erbjuda HD samt ED röntgen till SKK.

Ultraljud

Ultraljud är ett undersökningshjälpmedel för inre skador eller sjukdomstillstånd; ett utmärkt komplement till röntgen. Det kan även användas exempelvis för dräktighetsdiagnostik och diagnostik av sjukdomar i buk och bröstkorg.

Laboratorium

Det är inte alla sjukdomar eller andra plågoris som syns för blotta ögat. Då har vi ett väl utrustat laboratorium som hjälper oss att komma fram till rätt diagnos.

Cytostatikabehandling

Vissa typer av cancer lämpar sig bra för behandling med cytostatika så som t.ex. lymfom.

Även postoperativbehandling kan komma i fråga t.ex. bröst eller skelettcancer.

Radiojod

Vi utför radiojodbehandling på katter med hypertyreos. Kontakta kliniken för mer information samt förberedelser inför en eventuell behandling av din katt.

FIP

Fip är numera inte en dödlig sjukdom hos katt utan det finns mycket bra behandlingsmetoder.

Vi utför behandling med licenspreparatet Remdecivir. Kontakta kliniken för mer information.

Vill ni läsa mer om behandling av FIP så finns en informativ länk nedan.

Cure FIP

Laserbehandling

Vi utför även laserbehandling som lämpar sig mycket väl för många ortopediska sjukdomar, sårläkning m.m

EU-pass

Vi utför Eu-pass om du ska resa med ditt husdjur.